בדיקה להתאמת טיפול ביולוגי ואימנותרפי לחולי סרטן הריאה

הבדיקה שעשויה למנוע מחולי סרטן קבלת טיפול כימותרפי שלא לצורך

בדיקה להתאמת טיפול ביולוגי ואימנותרפי לחולי סרטן הריאה

הבדיקה שעשויה למנוע מחולי סרטן קבלת טיפול כימותרפי שלא לצורך

לשיחת ייעוץ חייגו

ניתן ליצור איתנו קשר גם באמצעות הטופס הבא, וניצור איתכם קשר בהקדם!

5 דברים שחשוב לדעת על הבדיקה


1. הבדיקה עשויה לאפשר לחולי סרטן ריאות להימנע מקבלת טיפול כימותרפי כאשר נמצאו שלילי לסמנים הנבדקים בבית החולים.
2. בדיקה בוחנת התאמה לכלל הטיפולים הביולוגים הקיימים כיום.
3. הבדיקה בחונת התאמה לטיפול אימנותרפי כגון קיטרודה.
4.  הבדיקה מקיפה כ-1000 מוטציות וצביעות חלבונים, ומכסה את כלל הטיפולים הביולוגים והאימנותרפיים האפשריים.
5. במקרים דחופים ניתן לבצע בדיקה ממוקדת תוך 3 ימי עבודת מעבדה בלבד.

רקע

חולי סרטן ריאות בשלבים מתקדמים מבצעים בדיקה בבית החולים לסמנים EGFR, ALK, ו – ROS1 להתאמת טיפול ביולוגי, ובדיקת PDL-1 להתאמת טיפול אימנותרפי (כגון קיטרודה). עבור מעל 50% מהחולים,  לא נמצאים סמנים המאפשרים קבלת טיפול ביולוגי או אימונותרפי, והם מופנים לקבלת טיפול כימותרפי או קרינתי. יחד עם זאת, קיימים סמנים נוספים אשר ניתן לכוון אליהם טיפול ביולוגי. סמנים אלו אינם נבדקים כיום בבתי החולים בישראל.

מהי בדיקת המוטציות המשלימה לחולי סרטן ריאות?

במידה וחולה נמצא שלילי לארבעת הסמנים בבית החולים אנו ממליצים על בדיקת ההשלמה המסוגלת להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לקבלת טיפול ביולוגי (בעל תופעות לוואי נמוכות בהרבה מטיפול כימותרפי).

הבדיקה מקיפה את כלל הסמנים הרלוונטים לקבלת טיפול ביולוגי (מעבר לארבעת הסמנים בבית החולים) כגון cMET, RET, BRAF, HER2 וכו'.

כמו כן, במידה והזמן דוחק והחולה במצב קריטי, ניתן לחסוך את זמן הבדיקה בבית החולים, העשוי להמשך גם מעבר לחודש, ותוך שבועיים ימים לבצע בדיקה מקיפה, מהירה ומדויקת של כל הסמנים הרלוונטיים במחלה.

כמו כן, במקרים דחופים ביותר, ניתן לערוך בדיקה ממוקדת יותר תוך 3 ימי עבדות מעבדה.

למה לבצע את הבדיקה?

הבדיקה עשויה לאפשר לחולי סרטן ריאות להימנע מקבלת טיפול כימותרפי כאשר נמצאו שלילי לסמנים הנבדקים בבית החולים ובמקום זאת לקבל טיפול ביולוגי.

תהליך הבדיקה:

הבדיקה מבוצעת על ביופסיה (ריקמת גוף) אשר נלקחת מהחולה בשלב מקודם יותר (לרוב עם גילוי הסרטן) ואשר נשמרת בבית החולים בו בוצע הניתוח.

לחברת פרוג'נטיקס הסדרים עם כל בתי החולים, כך שאנו נאסוף את הביופסיה מבית החולים עבורך (וכמובן נחזיר אותה לבית החולים עם סיום הבדיקה).

את הביופסיה ודגימת הדם אנחנו שולחים לאחת המעבדות שלנו, בהתאם לסוג הבדיקה, והתוצאות מתקבלות תוך 14 ימי עבודה בדו"ח מקיף אשר מפרט את כלל הגנים שנבדקו, את המוטציות שנמצאו ואת המשמעויות של המוטציות. הדו"ח יועבר לאונקולוג המטפל,  להמשך הכוונה וטיפול.

האם הבדיקה מוכרת על ידי קופות החולים וחברות הביטוח?

ניתן לקבל החזרים משמעותיים על ביצוע הבדיקה מקופות החולים ומחברות הביטוח הפרטיות, וזאת בהתאם לסוג הכיסוי הביטוחי של כל נבדק ונבדק. ניתן לקבל עד 80% מעלות הבדיקה. חברת פרוג'נטיקס פועלת בשיתוף פעולה עם יועץ ביטוחי שישמח לסייע ולייעץ בנושא.

מיהי המעבדה המבצעת?

מעבדת Cancer Genetics Inc היא אחת מהמעבדות המובילות בארה"ב בכל הקשור לרפואה מותאמת אישית Cancer Genetics, עם נפח של למעלה מ – 30000 בדיקות בשנה ומרכזים בניו יורק, קליפורניה וצפון קרולינה.

המעבדה משתפת פעולה עם מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב כמו Memorial Sloan Kettering, Mayo Clinic ו –Dana Farber. למעבדה בדיקות יחודיות, פורצות דרך, אשר מאושרת בתקנים האמריקאים המחמירים CLIA ו – CAP המבטיחים כי הבדיקות מבוצעות ברמה הגבוהה ביותר.

אתר המעבדה: http://www.cancergenetics.com

פרטים טכניים על הבדיקות:

בדיקת מוטציות עבור סרטן ריאות
שם הבדיקה: Focus Oncomine
המעבדה המבצעת: Cancer Genetics, ארה"ב
הבדיקה כוללת: ריצוף 1000 מוטציות מחוללות סרטן ב- 52 גנים + צביעת 1-PDL (מנבא תגובה לאימונותרפיה).
ערך מוסף: הבדיקה מכסה את כל המוטציות המאפשרות קבלת טיפול זמין בסרטן הריאה, או טיפולים הנבדקים כיום במחקרים קלינים. מיקוד הבדיקה בגנים הרלוונטים לטיפול מעלה את עומק הריצוף ודיוק הבדיקה. כמו כן, הבדיקה מאפשרת לעבוד עם ביופסיות בעלות כמות תאי סרטן נמוכה, ציטולוגיות ו FNA
החומר הנבדק: ביופסיה
שיטת הבדיקה: NGS – Next Generation Sequencing
זמן ביצוע: 10 ימי עבודת מעבדה

מעוניינים בפרטים נוספים?

צרו עימנו קשר בטלפון – 5541464‑03 ונשמח לייעץ ולסייע!

שימו לב: התוכן באתר מהווה מידע מקצועי כללי לצורכי העשרה בלבד ואינו מחליף יעוץ גנטי או רפואי
© כל הזכויות שמורות לפרוג'נטיקס 2023. נבנה ע"י ווב גרילהתנאי שימוש / תקנון