התאמת טיפול אישי לסרטן שלך

הבדיקה הגנטית היחידה להתאמת טיפול העוקבת אחר השינויים הגנטים בגידול באופן סדרתי ובזמן אמת

התאמת טיפול אישי לסרטן שלך

הבדיקה הגנטית היחידה להתאמת טיפול העוקבת אחר השינויים הגנטים בגידול באופן סדרתי ובזמן אמת

לשיחת ייעוץ חייגו

ניתן ליצור איתנו קשר גם באמצעות הטופס הבא, וניצור איתכם קשר בהקדם!

5 דברים חשובים לדעת על הבדיקה


1. הבדיקה מאפשרת התאמה אישית של טיפולים ביולוגים, כימותרפיים ואימונותרפיים.
2. הבדיקה מבוצעת באופן סדרתי מספר פעמים במהלך המחלה ולא באופן חד פעמי.
3. הבדיקה היחידה שמלווה אותך לאורך המחלה.
4. הבדיקה מקיפה את כלל המוטציות הידועות כיום כמעורבות בסרטן ומתעדכנת כל העת.
5. הבדיקה מבוצעת על ביופסיה בשילוב עם בדיקת דם.

מה בעצם אנחנו בודקים?

באמצעות בדיקה גנטית אישית המבוצעת במעבדות המובילות בעולם, נוכל לאפיין את הגידול הייחודי שלך, להבין את הגורמים לסרטן שלך, ובהתאם לכך להתאים עבורך טיפול ממוקד ואישי אשר לו סיכויים טובים יותר להצליח.

חברת פרוג'נטיקס מציעה בדיקת ריצוף גנטי להתאמת טיפול המבוצעת באופן סדרתי – מדובר בבדיקת ריצוף מקיפה ביותר על הביופסיה של החולה המשלבת בדיקת דם – ביופסיה נוזלית, המבוצעת באופן תקופתי – ביום הבדיקה, ולפני החלטה על כל קו טיפולים נוסף, בכדי לאבחן באופן מדויק ובזמן אמת את הגנטיקה המשתנה של הגידול.

רקע / רפואה מותאמת אישית

מחלת הסרטן מתפתחת בעקבות שינויים גנטיים (שינויים בחומר התורשתי ה – DNA) הפוגעים בבקרה על חלוקת התא ומובילים להיווצרות גידול סרטני. באמצעות אפיון הפרופיל הגנטי היחודי לגידול החולה, ניתן לאתר את אותם שינויים המובילים להתפתחות הסרטן ולבלום אותם בעזרת תרופות ממוקדות לאותם שינויים. זוהי תמצית הרעיון של הרפואה המותאמת אישית.

למה לבצע את הבדיקה?

הבדיקה מאפשרת לדעת מראש לאלו טיפולים הגידול יהיה עמיד (ובכך לחסוך טיפולים וסבל מיותר), והחשוב מכל, ניתן לחזות, באופן ייחודי לכל מטופל ומטופל, אילו טיפולים יתאימו לו.

הגידול משתנה לאורך המחלה!

עובדה מדעית ידועה היא שהגידול הסרטני משתנה באופן תדיר במהלך הטיפול במחלה. זו הסיבה לכך שטיפולים רבים אשר יעילים למשך תקופה מסויימת מפסיקים להיות יעילים תוך מספר חודשים. מכאן שבדיקה גנטית המתבססת על ביופסיה שנלקחה בתחילת המחלה איננה משקפת נאמנה את הגנטיקה של הגידול מספר חודשים או שנים אח"כ. מעבר לכך, גם אם חולה ביצע בדיקה על ביופסיה שנלקחה סמוך לטיפול, כדאי לחזור ולבדוק שוב את הגנטיקה של הגידול לפני החלטה נוספת על קו הטיפולים הבא.

מהי הבדיקה ומהו "עומק הריצוף"?

הבדיקה שאנו מציעים מבצעת ריצוף גנומי בטכנולוגית Next Generation Sequencing. בבדיקה אנו בוחנים עד 300 גנים (כמות הגנים וסוג הבדיקה נקבעים לפי האבחנה וסוג הטיפולים אותם קיבל החולה) שידועים כ"מחוללי סרטן" ואנו מחפשים את אלו שתפקודם השתבש. הבדיקה עברה ולידציה מדעית אשר הראתה כי רמת הדיוק והרגישות שלה מגיעה ל 99.9%.

פרטים נוספים »


מושג קריטי שיש להכיר בהקשר לבדיקות מסוג זה נקרא "עומק הריצוף". עומק הריצוף קובע את מספר פעמים שבהם כל גן נבדק במעבדה, ככל שהגן נבדק יותר פעמים, כך הסיכוי למצוא את השינוי הגנטי, גבוה יותר והסיכויים להצלחת הבדיקה גדלים.

בבדיקות שאנו מציעים, עומק הריצוף, כלומר מספר הפעמים שכל גן יבדק יכול להגיע עד ל –  5000X חזרות, דבר ההופך את הבדיקה למדויקת ביותר בעולם כיום.

סוג הבדיקה משתנה בהתאם למצבו הרפואי של החולה, ופרמטרים אחרים אשר משפיעים על מספר הגנים שיבדקו. לדוגמא, בסרטן ריאות, אנו נמליץ על בדיקה ממוקדת המקיפה כ -1000 מוטציות ב 50 גנים אשר ידועים כמחוללי סרטן ריאות וקיימות תרופות או ניסויים קלינים המאפשרים מתן טיפול ממוקד בהם. מיקוד הבדיקה מאפשר להגיע לרמת הדיוק ועומק הריצוף הגבוה ביותר, ובכך לאתר גם את המוטציות הנדירות ביותר בגידול, ובנוסף מאפשר לעבוד עם ביופסיות בעלות חומר מועט (ציטולוגיות, FNA) אשר נפוצות בקרב חולי סרטן ריאות.

בחולי סרקומה נמליץ על פאנל ייחודי בין 114 גנים המכיל גם בדיקת mRNA. בדיקת mRNA הוכחה במחקרים קלינים (רפרנס למטה) כיעילה באיתור מטרות טיפול אשר בדיקת DNA סטנדרטית אינה מאתרת. חולים אשר טופלו ע"פ שינויים שנמצאו ב mRNA זכו להצלחות טיפוליות משמעותיות. http://www.paradigmdx.com/wp-content/uploads/2016/07/Oncotarget-Publication-7.15.2016-.pdf

בסוגי סרטן אחרים כמו מעי גס, לבלב, גליובלסטומה אנו נמליץ על בדיקה מורחבת בת 300 גנים, אשר כוללת גם בדיקת חלבונים המסוגלת לנבא את תגובת החולה לסוגי כימותרפיה שונים. הבדיקה משלבת בדיקת דם הנקראת ביופסיה נוזלית – בדיקה זו הבוחנת את ה DNA המושלך מהגידול אל הדם מאפשרת אבחנה מדויקת יותר של הגידול במצב בו קיים גידול גרורתי מפושט, ובדיקת הדם היא היחידה המסוגלת לבחון את ה DNA המושלך לדם מאזורים שונים בגידול.

כמו כן, במידה והביופסיה היא בת יותר משנה, והחולה עבר מספר קווי טיפול לאחר לקיחת הביופסיה, אנו נמליץ על שילוב בדיקת ביופסיה נוזלית בבדיקה.

צרו עמנו קשר על מנת להתייעץ בנוגע לבדיקה המתאימה ביותר למקרה שלכם.

סגור

למי מיועדת הבדיקה?

עקרונית, לכל חולה סרטן מומלץ לבצע את הבדיקה. בירור המקור הגנטי של המחלה והיכולת להתאמת טיפול מותאם אישית יכול לסייע בכל שלב. יחד עם זאת, ישנם מספר מקרים בהם השימוש בבדיקה יותר נפוץ:

  • חולים המעוניינים בטיפול מתקדם מעבר לסטנדרט.
  • חולים עם גידול מתקדם שאינם מגיבים לטיפולים סטנדרטיים.
  • חולים שמחלתם חזרה או התקדמה.
  • מאובחנים חדשים עם סרטן ריאה או עם גידול נדיר / לא שכיח / ממקור לא ידוע.

תהליך הבדיקה:

הבדיקה מבוצעת על ביופסיה (ריקמת גוף) אשר נלקחת מהחולה בשלב מקודם יותר (לרוב עם גילוי הסרטן) ואשר נשמרת בבית החולים בו בוצע הניתוח ועל ידי בדיקת דם (ביופסיה נוזלית). לחברת פרוג'נטיקס הסדרים עם כל בתי החולים, כך שאנו נאסוף את הביופסיה מבית החולים עבורך (וכמובן נחזיר אותה לבית החולים עם סיום הבדיקה).כמו כן, תלקח ממך דגימת דם פשוטה אותה אפשר לבצע באחת מ-18 עמדות האיסוף שלנו הפזורות ברחבי הארץ. במידת הצורך, נוכל לשלוח אחות מוסמכת לביתך ללקיחת הדגימה.
את הביופסיה ודגימת הדם אנחנו שולחים לאחת המעבדות שלנו, בהתאם לסוג הבדיקה, והתוצאות מתקבלות תוך 10-14 ימים בדו"ח מקיף אשר מפרט את כלל הגנים שנבדקו, את המוטציות שנמצאו ואת המשמעויות של המוטציות. הדו"ח יועבר לאונקולוג המטפל, להמשך הכוונה וטיפול.

האם הבדיקה מוכרת על ידי קופות החולים וחברות הביטוח?

ניתן לקבל החזרים משמעותיים על ביצוע הבדיקה מקופות החולים ומחברות הביטוח הפרטיות, וזאת בהתאם לסוג הכיסוי הביטוחי של כל נבדק ונבדק. ניתן לקבל עד 80% מעלות הבדיקה. חברת פרוג'נטיקס פועלת בשיתוף פעולה עם יועץ ביטוחי שישמח לסייע ולייעץ בנושא.

מיהן המעבדות המבצעות

הבדיקה תתבצע באחת מהמעבדות הבאות (בהתאם לסוג הבדיקה הנבחר):

מעבדת Cancer Genetics Inc היא אחת מהמעבדות המובילות בארה"ב בכל הקשור לרפואה מותאמת אישית Cancer Genetics, עם נפח של למעלה מ – 30000 בדיקות בשנה ומרכזים בניו יורק, קליפורניה וצפון קרולינה. המעבדה משתפת פעולה עם מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב כמו Memorial Sloan Kettering, Mayo Clinic ו –Dana Farber. למעבדה בדיקות יחודיות, פורצות דרך, אשר מאושרת בתקנים האמריקאים המחמירים CLIA ו – CAP המבטיחים כי הבדיקות מבוצעות ברמה הגבוהה ביותר.

פרטים נוספים »

אתר המעבדה: http://www.cancergenetics.com

מעבדת PardigmDX, פיניקס, ארה"ב, היא מעבדה פורצת דרך בתחום הריצוף הגנטי, ומתמחה בריצוף mRNA, טכניקה המאפשרת איתור מספר רב של טיפולים מתקדמים אשר לא מאותרים בבדיקות ריצוף DNA סטנדרטיות. המעבדה משתפת פעולה עם מרכזים מובילים כמו MD Anderson ו – University of Indiana

אתר המעבדה: http://www.paradigmdx.com

מעבדת OncoDNA היא המרכז הגדול באירופה לביצוע בדיקות NGS כיום, ומבצעת אלפי בדיקות NGS בשנה. המעבדה עובדת בתחום עם מרכזים גדולים באירופה וברחבי העולם כגון: Institute Curie in Paris ,Charité in Berlin Royal Marsden in London ,Hospital de Vall d'Hebron in Barcelona Institute Jules Bordet ,the oncology center Bydgoszcz in Poland ועוד. חברת OncoDNA נחשבת למובילה באנליזה קלינית אונקולוגית, וזכתה לאחרונה בפרס האירופאי: (2015) Promising Enterprise of the year.
אתר המעבדה: http://www.oncodna.com

סגור

פרטים טכניים על הבדיקות:

בדיקה מורחבת – 270 גנים + 10 חלבונים + 41 גנים בבדיקת דם (ביופסיה נוזלית)

שם הבדיקה: OncoStart&GO
המעבדה המבצעת: OncoDNA, בלגיה
הבדיקה כוללת: ריצוף של 270 גנים – הבדיקה מכסה מספר רחב של גנים הקשורים בהתפתחות מחלת הסרטן, בנוסף לכלל הגנים המאפשרים התאמת טיפול זמין או טיפולים הנבדקים כיום במחקרים קלינים.
צביעות של עשרה חלבונים – החלבונים נבחרים ע"י המעבדה, באופן פרטני לפי סוג המקרה.

פרטים נוספים »


חלבונים מרכיבים את המבנים אשר אליהם נקשרים באופן ישיר רוב התרופות. כמות גבוהה או נמוכה של חלבונים מסוימים בגידול יכולה לנבא בוודאות גבוהה יותר (ביחס למוטציות) את תגובתיות החולה לטיפולים ביולוגים וכימותרפים. ביופסיה נוזלית – ריצוף גנטי של מקטעי הDNA שהושלכו מהגידול לדם, לשיפור הדיוק של הבדיקה הגנטית. להבדיל מהביופסיה "המוצקה" שמייצגת את הגנומיקה של הגידול בעבר, לעיתים שנה לפני הבדיקה (ברגע לקיחת הביופסיה), הביופסיה הנוזלית מייצגת את הגנומיקה של הגידול בזמן. הביופסיה הנוזלית משקפת את המצב הגנומי הכללי בחולה (גרורות + גידול) לעומת ביופסיה "מוצקה" המייצגת רק את המקום ממנו נלקחה הביופסיה.
החומר הנבדק: ביופסיה + דם.
שיטת הבדיקה: NGS – Next Generation Sequencing + Immunohistochemistry + Liquid Biopsy
זמן ביצוע: 10 ימי עבודת מעבדה

בדיקת מוטציות עבור סרטן ריאות

שם הבדיקה: Focus Oncomine
המעבדה המבצעת: Cancer Genetics, ארה"ב
הבדיקה כוללת: ריצוף 1000 מוטציות מחוללות סרטן ב- 52 גנים + צביעת 1-PDL (מנבא תגובה לאימונותרפיה).
ערך מוסף: הבדיקה מכסה את כל המוטציות המאפשרות קבלת טיפול זמין בסרטן הריאה, או טיפולים הנבדקים כיום במחקרים קלינים. מיקוד הבדיקה בגנים הרלוונטים לטיפול מעלה את עומק הריצוף ודיוק הבדיקה. כמו כן, הבדיקה מאפשרת לעבוד עם ביופסיות בעלות כמות תאי סרטן נמוכה, ציטולוגיות ו FNA
החומר הנבדק: ביופסיה
שיטת הבדיקה: NGS – Next Generation Sequencing
זמן ביצוע: 10 ימי עבודת מעבדה

בדיקת גנומית להתאמת טיפול בסרקומה

שם הבדיקה: PCDx
המעבדה המבצעת: ParadigmDX, ארה"ב
הבדיקה כוללת: ריצוף 114 גנים  + צביעת 1-PDL ו – MMR (מנבא תגובה לאימונותרפיה).
ערך מוסף: המעבדה מתמחה בריצוף mRNA, טכניקה המאפשרת איתור מספר רב של טיפולים מתקדמים אשר לא מאותרים בבדיקות ריצוף DNA סטנדרטיות, והוכחה כבעלת יעילות קלינית משמעותית בחולי סרקומה.
החומר הנבדק: ביופסיה
שיטת הבדיקה: NGS – Next Generation Sequencing
זמן ביצוע: 5 ימי עבודת מעבדה

סגור

מעוניינים בפרטים נוספים?

צרו עימנו קשר בטלפון – 5541464‑03 ונשמח לייעץ ולסייע!

שימו לב: התוכן באתר מהווה מידע מקצועי כללי לצורכי העשרה בלבד ואינו מחליף יעוץ גנטי או רפואי
© כל הזכויות שמורות לפרוג'נטיקס 2023. נבנה ע"י ווב גרילהתנאי שימוש / תקנון