רפואה מותאמת אישית

כי כל חולה הוא שונה וכל גידול הוא שונה…

רפואה מותאמת אישית

כי כל חולה הוא שונה וכל גידול הוא שונה…

לשיחת ייעוץ חייגו

ניתן ליצור איתנו קשר גם באמצעות הטופס הבא, וניצור איתכם קשר בהקדם!

מהי רפואה מותאמת אישית?

בשנים האחרונות מתגבשת ההבנה שבכדי לטפל באופן מיטבי בסרטן, יש להתאים את הטיפול למאפייני המחלה הספציפים של כל חולה וחולה באופן אישי. נהוג לכנות גישה זו בשם "רפואה מותאמת אישית" (Personalized Medicine).

מחלת הסרטן הינה, בין היתר, תוצאה של שינויים גנומים (שינויים ב – DNA) אשר אחראים על התפרצות והתקדמות המחלה. באמצעות איפיון הפרופיל המולקולרי היחודי עבור כל חולה וחולה, ניתן לזהות כשלים בתפקוד גנים וחלבונים אשר אחראים להליך הסרטני. המידע המתקבל מהבדיקה יכול לסייע לרופא להתאים את הטיפול באופן אישי לחולה, בהתאם למאפיינים הגנטיים היחודיים של הגידול. מעבר לכך, בדיקות אלו מאפשרות לשלול טיפולים, אשר ניתן לחזות שהגידול יהיה עמיד אליהם.

ובמילים פשוטות.

תארו לכם שני חולים, המאובחנים באותו סוג הסרטן, באותו מיקום ובאותו הגודל. על אף ששניהם יקבלו את אותו הטיפול, במקרים רבים האחד יגיב באופן חיובי לטיפול, בעוד שהאחר לא יגיב כלל ואף המחלה תתקדם. למה? בגלל שכל חולה הוא שונה, וכל גידול הוא שונה!

אבחון הפרופיל המולקולרי הוא פריצת הדרך המשמעותית ביותר אשר התרחשה בעשור האחרון בתחום אבחון הסרטן. בניגוד לטכנולוגיות הדמיה, כגון רנטגן, MRI, PET-CT, אשר בוחנות את הגידול כגוש של תאים, כמעין "קופסא שחורה", הרפואה המותאמת אישית הולכת צעד אחד קדימה, לתוך מעמקי התא, בחיפוש אחר המולקולות הקטנות אשר אחראיות לתהליך הסרטני, ואם נקרא להם בשמם: גנים וחלבונים.

אבחון זה, הוא שמאפשר להבדיל בין שני חולים, אשר מחלתם כביכול זהה, היות והשוני, כאמור, נמצא באותן מוטציות בגנים וביטויי היתר החלבוניים.

לפיכך, איפיון הפרופיל המולקולרי מאפשר לחזות, עבור כל מטופל באופן ייחודי, אילו טיפולים יתאימו לו ומאפשר להמנע מטיפולים מיותרים אשר לא יביאו לכל תועלת.

שימו לב: התוכן באתר מהווה מידע מקצועי כללי לצורכי העשרה בלבד ואינו מחליף יעוץ גנטי או רפואי
© כל הזכויות שמורות לפרוג'נטיקס 2023. נבנה ע"י ווב גרילהתנאי שימוש / תקנון